Voorkom argwaan bij je klant

jun 25, 2024

3 minuten leestijd

Vertel nooit te veel positieve kenmerken over jouw product of dienst.

Jouw aanbod heeft vast veel voordelen voor potentiële klanten. Waarschijnlijk kun je nu al meer dan vijf voordelen benoemen over je product of dienst. Kom niet in de verleiding om deze allemaal direct te benoemen.

Wanneer je namelijk meer dan drie positieve claims maakt over jouw aanbod, worden mensen wantrouwig. Uit onderzoek blijkt dat drie positieve claims de perfecte balans vormen, zowel voor B2B als B2C.

Mensen houden van het getal drie. Het is genoeg om een patroon te herkennen en een beslissing te nemen. Bijvoorbeeld:

 

bullot

Drie kenmerken van een product (bv. geweldige camera, waterdicht, lange batterijduur) zijn optimaal.

bullot

Te veel claims? Dan lijkt het alsof je te hard je best doet, en dat wekt argwaan op.

Pas deze regel toe en maak je marketingboodschap krachtiger!

Wetenschappelijk bewezen marketingstrategie tips ontvangen?

Schrijf je in en ontvang maandelijks GRATIS wetenschappelijk bewezen marketingstrategie tips en laat je inspireren!

Misschien ook interessant:

Met welke glimlach verkoop je meer?

Met welke glimlach verkoop je meer?

Dus jij wilt online meer verkopen? Laat dan een niet al te brede glimlach zien! Onderzoek toont aan dat je dan zelfvertrouwen en competentie uitstraalt, terwijl een brede glimlach je warmer, maar minder competent laat lijken.

Lees meer

Gratis E-BOOK

Pre-order tijdelijk gratis mijn e-book
en leer 5 krachtige en direct
toepasbare marketingstrategieën
voor het verdubbelen van je omzet!

* Door het e-book te downloaden ga je akkoord met mijn privacyverklaring

E-Book Mockup Omzet verdubbelen gespiegeld